Praca z Systemem Zarządzania Jakością

0

System Zarządzania Jakością wg ISO 9001 to najpopularniejsza norma na świecie. Do tej pory certyfikat ISO 9001 uzyskało już ponad milion organizacji. Normę tą można stosować zarówno w firmach prywatnych, instytucjach państwowych, jak i organizacjach pożytku publicznego. Jest ona uniwersalna i można ją wdrożyć w każdej organizacji niezależnie od wielkości, zakresu działania, branży, czy lokalizacji.

Indywidualne wykonywanie prac wysokościowych – czy warto działać w pojedynkę?

0

Nikogo nie dziwi fakt, że w gospodarstwie domowym mamy do czynienia z wieloma usterkami. Niejednokrotnie zdarza się też, że potrzebujemy dokonać naprawy lub montażu jakiegoś elementu na dużych wysokościach. O ile sama instalacja czy działania remontowe często nie wymagają specjalistycznej wiedzy czy uprawnień, o tyle kwestia zachowania bezpieczeństwa podczas prac wysokościowych jest znacznie trudniejsza.

Jak wybrać nowoczesny program do wystawiania faktur

0

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z koniecznością zdobywania klientów, ale także wypełniania obowiązków administracyjnych. Zarządzasz sklepem internetowym i chcesz ułatwić sobie wystawianie faktur? A może prowadzisz niewielką firmę? Wybierz dostosowany do swoich potrzeb system, który pozwoli Ci generować dokumenty szybko i sprawnie.

Jak z powodzeniem uczyć się języka angielskiego?

0

Nauka języka angielskiego domaga się tego, by stosować metody dzięki jakim faktycznie można będzie przyswoić wiedzę z zakresu zarówno mowy, jak i gramatyki. Najważniejsze jest efektywne przyswajanie wiedzy, uzależnione wprost od stopnia zaawansowania w posługiwaniu się językiem angielskim. To pewnik, kiedy chodzi o naukę języka.

ABC arytmetyki mentalnej, czyli na czym polega metoda liczenia w pamięci

0

Czy istnieje sposób na poprawę zdolności intelektualnych dzieci? Co można zrobić, by dziecko miało dobre wyniki w szkole? Jak zapewnić dziecku najlepszy start? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w arytmetyce mentalnej.

Jak sprawdzić firmę? Praktyczne sposoby

0

Przed rozpoczęciem współpracy, podjęciem negocjacji czy podpisaniem umowy wiążącej obie strony do pewnych zobowiązań warto sprawdzić wiarygodność naszego partnera. Bez znaczenia czy poszukujemy wykonawcy usług, czy partnera, który będzie naszym podwykonawcą. Pozwoli nam to na uniknięcie problemów z płatnościami, ich terminowością oraz kwestiami komunikacji klient-firma.

Jak sprawdzić firmę?

Dlaczego warto sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Wybór odpowiednich kontrahentów, to bardzo istotny czynnik stanowiący o sukcesie firmy. To właśnie od dostawców usług i podwykonawców zależy jakość produktów i usług jakie dostarczamy naszym klientom. Często znalezienie odpowiednich sprawdzonych partnerów w biznesie to proces bardzo długotrwały. Nie wahaj się sprawdzać firmy, z którą chcesz współpracować.

Sprawdź rejestry

Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić rejestry gospodarcze, czy kontrahent rzeczywiście działała na rynku i posiada zarejestrowaną firmę pod danym adresem. Obecnie funkcjonują cztery rejestry, z których możemy pobrać takie informacje. Rejestry posiadające informacje o firmie, o jej zawieszeniu lub zamknięciu to Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) która posiada dane o wszystkich osobach fizycznych prowadzących działalność oraz Krajowy Rejestr Sądowy (KRS) w którym znajdziemy informacje o wszystkich spółkach kodeksu handlowego. Dane firm prowadzonych przez osoby fizyczne, czy też spółki możemy sprawdzić także na podstawie bazy REGON (prowadzonej przez GUS) gdzie znajdują się informacje o prowadzeniu działalności.

Dodatkowo od niedawna możemy sprawdzić firmy w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych (RDN). Najczęściej lądują tam firmy posiadające zadłużenie wobec US i ZUS-u, a także czasami wobec firm – wpis do tego rejestru firmy kosztuje 400 zł.

Zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego

Wiele instytucji (w tym na przykład banki) wymaga od przedsiębiorców przedstawienia zaświadczeń o terminowym opłaceniu zobowiązań ubezpieczeniowych i podatkowych. Tego typu zaświadczenia możemy także poprosić od firm, z którymi mamy zamiar zawrzeć długoterminową umowę, lub po prostu mamy ograniczone zaufanie względem danej firmy. Niestety, ale sami nie możemy sprawdzić takich informacji i to sam płatnik lub podatnik musi wystąpić o takie zaświadczenie.

Informacje w bazach

Biura Informacji gospodarczej posiadają wiele informacji na temat przedsiębiorstw, które zalegają z płatnościami. Uzyskanie takiej informacji o dłużniku wymaga podpisania umowy i opłaceniu usługi, ale dzięki temu uzyskujemy dostęp do danych, które mogą uchronić nas przed problemami finansowymi naszej firmy. Dlatego warto sprawdzać firmy.

Sprawdzenie wiarygodności firmy wymaga od nas nieco czasu, ale warto sprawdzić każdego partnera z którym mamy zamiar rozpocząć współpracę, pozwoli nam to na uniknięcie nieprzyjemnych niespodzianek narażających naszą firmę na straty i problemy, których moglibyśmy uniknąć właściwie sprawdzając naszego kontrahenta. Oczywiście należy zachować zdrowy rozsądek, ponieważ w przypadku transakcji w których nasze ryzyko jest niewielkie nie powinniśmy niepotrzebnie wprowadzać dodatkowe utrudnienia wobec klienta, ponieważ może on po prostu zrezygnować z oferty naszej firmy.

 

Jak motywować pracowników do pracy? Skuteczne metody

0

 

Kluczem do sukcesu każdej rozwijającej się firmy są pracownicy. Jeżeli w firmie istnieje konkretnie sprecyzowany system motywacji i nagradzania pracowników, to firma nie tylko odpowiednio dba o pracowników, ale co istotne odpowiednio motywuje ich do ponadprzeciętnych działań. Sukces firmy zależy w dużej mierze od zaangażowania każdego pracownika, niestety nie jest to łatwe, ponieważ motywowanie pracowników i zarządzanie nimi w skuteczny sposób jest naprawdę niełatwe.

Jak motywować pracowników do pracy? Skuteczne metody

 

Pozytywnie i negatywnie

Motywować pracowników możemy zarówno w sposób pozytywny jak i negatywny. Każdy sposób powinniśmy przemyśleć i dostosować do każdego pracownika z osobna. Jedna osoba motywowana pozytywnie będzie rozwijała się bardzo szybko, inna będzie potrzebowała przysłowiowego kopa aby zmotywować do poprawy i znacznie wydajniejszej pracy. Wiele osób zajmujących się rekrutacją pracowników uważa, że lepszym sposobem na motywowanie jest pozytywne zachęcanie pracowników do konkretnych kroków.

Pozytywne motywacje

Pozytywne motywowanie wbrew pozorom jest łatwiejszą ścieżką i często znacznie skuteczniejszą, ponieważ pracownik odbiera znacznie mniej negatywnych impulsów, które mogą być odebrane jako wrogie przez pracowników a tym samym odnieść skutek de motywacyjny.

Do jaki metod możemy zaliczyć pozytywne motywowanie pracowników?

  • motywacja finansowa – wszelkiego rodzaju nagrody finansowe, premie uznaniowe czy narody uzależnione od wyników są motywacją do znacznie bardziej efektywnej pracy przez co pracownik zachęcony nagrodą finansową stara się ponadprzeciętnie wykazać się.

  • Motywacja niefinansowa – to przede wszystkim dodatkowe pakiety do pensji, takie jak prywatna opieka zdrowotna, karnety do kin, klubów fitness, dodatkowe kursy dokształcające naszą wiedzę czy to związanych z naszą pracą, czy też związanych z językami obcymi. Bardzo cenione przez wielu pracowników są też wyjazdy integracyjne, które nie są tylko odskocznią od codzienności w firmie, ale także potrafią integrować zespół tworząc zgrany w całość organizm.

Motywacja pozytywna ma duży wydźwięk, ponieważ jako pracodawca zyskujemy lojalnych , zadowolonych z siebie pracowników. Pracowników którzy angażują się w rozwój przedsiębiorstwa, dbają o wizerunek firmy i wewnętrzne relacje. Takie zaangażowanie sprawia, że środowisko pracowników staje się znacznie przyjaźniejsze i bezpośrednio wpływa na samopoczucie wszystkich pracowników.

Motywacja negatywna

Negatywne motywowanie pracowników polega na stymulowaniu pracowników do znacznie efektywniejszej pracy. Może to być groźba utraty pracy, degradacja lub niższe wynagrodzenie. Taki sposób działania bywa skuteczny wobec pewnej grupy pracowników ponieważ wyzwala chęć działania, jednak jest to dość trudne rozwiązanie i może powodować skutki uboczne. Dlatego też motywacja negatywna powinna być stosowana z motywacją pozytywną przez co atmosfera w pracy nie ulegnie pogorszeniu a napięcie między innymi pracownikami zostanie rozluźnione. Warto też pamiętać, że motywacja negatywna może sprawić, że pracownik stanie się bezosobowy, bez motywacji do działania i osiągania sukcesów.

Relacje międzyludzkie nigdy nie były łatwe, zwłaszcza te w kontaktach biznesowych gdzie graniczymy między kwestiami społecznymi, a finansowymi i odpowiedzialnością za swoją pracę.

Jak być dobrym szefem aby pracownicy go szanowali?

0

Bycie szefem, przełożonym i dowódcą innych pracowników nigdy nie było łatwe. Oczywiście wrodzone zdolności do bycia przywódcą sprawiają, że łatwiej nam zapanować nad personelem ułatwia nam zarządzenie, ale niekoniecznie może sprawi, że będziemy szefem którego pracownicy będą szanowali. Niektórzy przywódcy idą o krok dalej, są trenerami osobowymi, którzy stają się inspiracją do rozwoju innych osób, wprowadzając proste i czytelne drogi rozwoju osobistego dla każdego. Każdy z nas niezależnie od wykształcenia może być dobrym przywódcą, jeżeli tylko poznamy istotne szczegóły – staniemy się niemal idealnymi przywódcami.

Jak być dobrym szefem aby pracownicy go szanowali?

Rozejrzyj się dookoła siebie. Jedni widzą w swoim pracowniku osobę poprawnie wykonującą swoją pracę, inni w danym pracowniku dostrzegą ogromny potencjał niezwykle istotny dla rozwoju firmy. Bycie liderem, to nie tylko własny rozwój, ale także i rozwój siebie poprzez innych ludzi. Ludzi którzy oczekują pomocy i wyznaczenia ścieżki dzięki której będą potrafili rozwijać swoje umiejętności do momentu, w który sami będą mogli decydować o swojej przyszłości.

Zdobądź zaufanie

Zaufanie wynikające z troski o innych podległych pracowników, pytanie się ich o zdanie liczenie się z nim sprawia, że pracownicy zaczynają nas cenić, a tym samym zdobywamy ich zaufanie w najlepszy możliwy sposób – budując pozytywne relacje. Licząc się ze zdaniem innych budujemy także silne więzi, więzi które są pakietem zaufania danym nam przez każdego pracownika, i to w jaki sposób wykorzystamy taki pakiet zależy od nas samych podczas kierowania pracownikami i ich ścieżką kariery.

Bądź przykładem dla innych

Bądź inspiracją dla innych, lider to nie tylko osoba, która zarządza zespołem, ale także sprawia, że pracownicy chcą podążać za liderem. Jednak należy pamiętać, że bycie liderem to wielka odpowiedzialność. To nie tylko wzbudzanie zaufania, ale okazji do nauki innych osób. To budowanie relacji, to motywowanie i budowanie słuchaczy którzy chcę pozyskać od nas wiedzę.

Odkryj talenty pracowników

Każdy z nas jest inny, bycie dobrym szefem to nie tylko chwalenie pracowników, ale co istotne to kierowanie ich karierą w taki sposób, aby rozwijali się, a ich talenty rozwijały się w odpowiedni sposób. Rozwój prawidłowych talentów to nie tylko korzyści dla pracowników, ale co istotne także i dla pracowników przez odpowiedni rozwój umiejętności i wiedzy.

Co należy do najważniejszych cech dobrego przywódcy?

  • aby każdy pracownik podzielał Twoją wizję rozwoju firmy

  • zobacz w pracownikach wojowników, a nie osoby wykonujące konkretne obowiązki. Wojownicy będą zmotywowani aby dążyć do konkretnych celów tak aby byli skoncentrowani na ambitne cele

  • daj swoim pracownikom przestrzeń do rozwoju – spraw aby pracownicy sami zechcieli podążać ścieżką rozwoju

  • doceniaj pracowników nie tylko za sukcesy, ale także za drogę jaką przeszli aby zdobyć odpowiednią wiedzę i umiejętności

  • uważnie słuchaj swoich pracowników lub podwładnych, oni potrafią powiedzieć Tobie co tak naprawdę sprawi, że Twoja firma zupełnie inaczej zacznie się rozwijać.

Bycie szefem, bycie przełożonym jest niezwykle trudne. Co dopiero bycie szefem który będzie autorytetem dla innych. Jednak jest to możliwe, i jeżeli tylko zechcemy możemy być prawdziwą inspiracją dla naszych pracowników w taki sposób, aby rozwijali się razem z naszą firmą.

Jakie prawa ma pracownik? Obowiązki pracodawcy wobec pracownika

0

Pracownik, który został został zatrudniony przez właściciela firmy ma wobec pracodawcy pewne obowiązki, ale także i pracownika ma prawa, a pracodawca obowiązki wobec pracownika. Obowiązki firmy zatrudniającej pracownika można podzielić na ogólne oraz szczegółowe które wynikają z kodeksu pracy i ustaw Państwowych.

Jakie prawa ma pracownik?

Podstawowym obowiązkiem wobec pracownika jest zatrudnienie go i wypłacanie mu wynagrodzenia za wykonywaną pracę. Obowiązek ten wynika z podpisanej z pracownikiem umowy o pracę lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy na wykonywanie danej pracy, w określonym czasie, na danym stanowisku, z konkretnym wynagrodzeniem. Pracownik nie może wykonywać pracy bezpłatnie – w tym momencie nie może zostać podpisana umowa o pracę – wynika to z obowiązujących przepisów prawa.

Organizacja miejsca pracy

Pracodawca w związku z zatrudnieniem pracownika powinien zorganizować i zapewnić pracownikowi stanowisko pracy przy którym będzie mógł wykonywać pracę na powierzonym stanowisku, a więc pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikom:

  • narzędzi i materiałów niezbędnych do wykonywania pracy

  • zapewniania odzieży roboczej oraz ochronnej

Pracodawca powinien także czuwać nad wykonywaną przez pracownika pracą, tak aby był zachowany odpowiedni porządek i przestrzegane były wszystkie zasady bhp . W tym celu powinien zaznajomić pracownika z regulaminem pracy i wewnętrznymi przepisami. Warto wspomnieć, że przymusowy obowiązek stworzenia regulaminu powstaje w momencie kiedy pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników.

Pracodawca powinien dbać o kwalifikacje pracowników

Pracodawca ma obowiązek zadbać o kwalifikacje każdego zatrudnionego pracownika, a także powinien pomóc mu w dokształceniu się i doskonaleniu zawodowemu. Taki obowiązek wynika z podstawowych zasad prawa pracy i w pierwszej kolejności taka pomoc należy się pracownikom, którzy ze względu na zajmowane stanowisko muszą uzupełniać swoją wiedzę i zdobywać kolejne nowe umiejętności.

Pracodawca powinien zaspakajać potrzeby socjalne pracowników

Każdy pracodawca w miarę swoich możliwości finansowych powinien rozwijać swoją działalność tak aby zaspakajać nie tylko potrzeby bytowe przez odpowiedniej wielkości pensję, ale także powinien zaspakajać w miarę możliwości potrzeby socjalne, i kulturalne pracowników.

Pracownik zawsze powinien otrzymać świadectwo pracy

Pracodawca w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy jest zobowiązany niezwłocznie wystawić i wydać pracownikowi świadectwo pracy. W świadectwie pracy należy zamieścić informacje dotyczące okresu pracy i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowisku, trybu rozwiązania stosunku pracy oraz informacji niezbędnych do uprawnień społecznych i pracowniczych. Ponadto, pracodawca w przypadku kiedy pracownik posiadał zajęcie wynagrodzenia za pracę w związku z na przykład prowadzoną sprawą komorniczą taką informację powinien umieścić w świadectwie pracy.

Umowa o pracę zawsze zobowiązuje obie strony do przestrzegania pewnych praw i przepisów, w związku z czym nie tylko pracownik posiada obowiązki, ale także i pracodawca posiada obowiązki względem pracownika, które wynikają z przepisów prawa i podpisanej umowy o pracę

Programy do prowadzenia firmy niezbędne każdemu przedsiębiorcy

0

 

Prowadzenie działalności gospodarczej nie tylko polega na obsługiwaniu klientów, ale także na wielu innych obowiązkach, które przedsiębiorca musi spełnić nie tylko względem Urzędu Skarbowego, ale także ZUS-u czy innych instytucji Państwowych.

Podczas prowadzenia działalności gospodarczej najczęściej do wszelkiego rodzaju operacji niezbędny jest nam komputer. Ale prócz komputera do prowadzenia firmy niezbędne każdemu przedsiębiorcy są potrzebne programy komputerowe. Jakie to są programy?

Programy do prowadzenia firmy niezbędne każdemu przedsiębiorcy

 

Pakiet biurowy

Absolutnie niezbędne oprogramowanie nie tylko dla każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą, ale także i dla każdej osoby posiadającej komputer. Jest to oprogramowanie, które powinno być na każdym komputerze. Pakiet biurowy zawiera niezbędne programy takie jak edytor tekstu zawierający sprawdzanie pisowni czy też formowanie tekstu pozwalające odróżnić rozmiar kolor czy krój czcionki. Oczywiście prócz edytora tekstu pakiet biurowy zawiera inne programy wspomagające prowadzenie biura, a należy wyróżnić między innymi arkusz kalkulacyjny. Arkusz kalkulacyjny pozwala nam a przeliczanie, katalogowanie i analizowanie różnego rodzaju liczb i wyników.

Jak wystawić fakturę lub rachunek

Czasy w których wystawianie paragonów, faktur czy rachunków wypełniając gotowe formularze bezpowrotnie minęły. Oczywiście istnieją jeszcze wyjątki, kiedy jesteśmy gdzieś na wyjeździe lub mamy tymczasową awarię sprzętu elektronicznego wystawiającego dokumenty księgowe. Jednak przeważnie korzystamy z jakiegoś oprogramowania zainstalowanego na komputerze. Dlatego też, jednym z najbardziej niezbędnych programów do prowadzenia firmy będzie oprogramowanie księgowe, które będzie pozwalało nam na wystawianie wszelkiego rodzaju dokumentów księgowych następnie umożliwiających nam prawidłowe rozliczenie względem Urzędu Skarbowego. Na rynku istnieje wiele różnych programów, te najmniej skomplikowane bardzo często są darmowe, ale poza wystawianiem dokumentów nic nie oferują. Natomiast programy bardziej rozbudowane, które oferują nie tylko wystawianie dokumentów, ale także z integrację z innymi oprogramowaniami pozwalającymi na skuteczne i bezpieczne prowadzenie rachunkowości w firmie. Często takie programy oferują także integrację z programami magazynowymi.

Zadbaj o swój magazyn

Na rynku istnieje wiele programów, które oferują nam nie tylko na prowadzenie magazynu w sposób udokumentowany, ale co ważne pozwala nam na efektywnie wykorzystanie przestrzeni magazynowej. A tym samym znacznie efektywniej zarządzamy tym co posiadamy na sprzedaż, czego brakuje, co jest bardzo często sprzedawane, a także to co często zalega nam na półkach powodując nam straty poprzez marnowanie miejsca w magazynie.

Program do obsługi klientów

Posiadając większą liczbę klientów warto prowadzić ewidencje takich klientów, dzięki którym uzyskamy bardzo wiele ciekawych i istotnych dla nas informacji. Pośród takich informacji znajdziemy nie tylko preferencje co do zakupu konkretnych produktów, ale także płeć, wiek czy też konkretne zainteresowania. W bazach klientów bardzo często przechowujemy także bardzo istotne informacje pod względem marketingowym takie jak adres e-mail czy numer telefonu. Znacznie ułatwi nam to kontakt w wybraną grupą spersonalizowanych klientów, a tym samym koszty związane z pozyskaniem dodatkowej sprzedaży znacznie zmaleją.

Na rynku istnieje bardzo dużo programów komputerowych, które przydadzą się w każdej firmie. Bez wątpienia, należy podejść do tematu bardzo poważnie i poszukać oprogramowania, które nie tylko będzie pozwalało nam na prawidłowe rozliczenie względem Urzędu Skarbowego czy ZUS-u, ale także wspomagało funkcjonowanie całego biznesu.

ZOBACZ TEŻ