W jaki sposób zacząć przygodę z Forexem?

0

Forex to rynek giełdowy, który cieszy się coraz większą popularnością. Jest on atrakcyjny dla inwestorów, gdyż wiedzą oni, że mogą na nim sporo zyskać. Wynika to z tego, że obroty na tym rynku walutowym dosyć mocno przewyższają obroty z innych giełd. Forex już w tej chwili uważany jest za najbardziej płynny rynek świata. Ma on do zaoferowania niskie koszty transakcyjne, dostarcza zmienności w okresach bez wyraźnych zmian trendów na giełdach, a także przynosi wiele korzyści.

Lokaty terminowe. Na co zwrócić uwagę wybierając je dla siebie?

0

Lokaty terminowe to produkty bankowe, służące pomnażaniu oszczędności. Wygenerowany przez nie zysk jest pewny, bezpieczny i z góry określony. Na co zwrócić uwagę, wybierając najlepszy depozyt? Sprawdźmy.

Czy seniorzy powinni korzystać z indywidualnych ubezpieczeń na życie?

0

Wielu seniorów zastanawia się, czy w ich wieku zakup ubezpieczenia na życie ma jakikolwiek sens, czy jest to w ich sytuacji korzystne rozwiązanie i na jakie ewentualne wsparcie mogą liczyć. Osiągnięcie wieku emerytalnego nie oznacza, że taka osoba nie zasługuje na zabezpieczenie swojego życia i zdrowia, a także pomoc w przypadku niespodziewanego wypadku czy poważnej choroby.

Sylwester w górach, czy nad morzem?

0

Sylwester to taki wieczór w roku, podczas którego wielu osobom zależy przede wszystkim na tym, aby zapomnieć o codziennych zmartwieniach i dobrze się bawić. Nic więc dziwnego, że planują ten dzień ze znacznym wyprzedzeniem. Należy jedynie dokładnie zastanowić się, co chcemy robić podczas sylwestrowej nocy, by później niczego nie żałować. Warto chociażby wyjechać nad morze lub w góry.

Czym różnią się pożyczkodawcy?

0

Dobra pożyczka może być naprawdę trudna w znalezieniu, chociaż ofert mamy obecnie bardzo dużo. Tutaj dużo zależy od pożyczkodawcy. Czym różnią się oni pomiędzy sobą i na co dokładnie powinniśmy patrzeć, gdy chcemy wziąć pożyczkę bezpiecznie, szybko i wygodnie?

6 pomysłów na rozpoczęcie kariery freelancera

0

Praca wykonywana z domu kiedyś kojarzyła się wyłącznie ze skręcaniem długopisów. Dziś w Szwecji, Wielkiej Brytanii, ale i w Polsce freelancing i praca zdalna stają się coraz popularniejsze.

Kredyt hipoteczny dla firm: przygotuj wniosek w 7 krokach

0

Odmowa przyznania kredytu może znacznie osłabić szanse na jego otrzymanie w przyszłości. Dlatego warto dobrze przygotować się przed złożeniem wniosku, by pożyczkę pod zastaw hipoteki dostać już za pierwszym razem.

Dla banku hipoteka to bezpieczniejsza forma pożyczania pieniędzy, niż zwykły kredyt gotówkowy, bo zabezpieczeniem jest nieruchomość. Dla przedsiębiorcy to zwykle niższe oprocentowanie, które pozwala lepiej kontrolować budżet. Kredyt hipoteczny pozwala zbudować zakład czy kupić ziemię pod inwestycję. Jak przygotować się do złożenia wniosku?

1. Spłacenie zaległości

Wiele banków sprawdza przedsiębiorców pod kątem płatności za ZUS czy czynsz. Zaległości mogą skutkować odmową przydzielenia kredytu, dlatego warto być na bieżąco z rachunkami już na kilka miesięcy przed planowanym zaciągnięciem hipoteki. Każdy przedsiębiorca, jak i właściciel jednoosobowej działalności, może sprawdzić swoją sytuację w rejestrze długów KRD. Po złożeniu wniosku i otrzymaniu informacji warto szybko uregulować przeterminowane zadłużenie, a następnie odczekać kilka miesięcy, by informacja o nim została uaktualniona w rejestrze.

2. Co z fiskusem?

Dotyczy to również zaległości w Urzędzie Skarbowym. Warto udać się do swojego urzędu i sprawdzić, czy wszystkie opłaty są uregulowane, by uniknąć przykrych niespodzianek podczas składania wniosku.

3. Porządek w dokumentach

Wiele osób pracujących na umowę o dzieło lub prowadzących jednoosobową działalność skarży się, że mimo wysokich zarobków trudno jest przekonać bank do udzielenia kredytu hipotecznego. Powodem jest niestałość przychodów, a przecież bank musi wiedzieć, że będziemy w stanie spłacać zobowiązanie przez wiele kolejnych lat. Dlatego nawet na rok przed złożeniem wniosku warto dokładnie zbierać wszystkie faktury i umowy, by potem móc przedstawić je w banku.

4. Stała wysokość przychodów i wydatków

Bank bierze pod uwagę nie tylko wysokość przychodów, ale też ich stosunek do wydatków. Jeśli więc firma zarabia dobrze, ale co miesiąc jest na minusie z powodu zbyt odważnych inwestycji, decyzja może być odmowna. Więcej na ten temat można przeczytać tu: https://www.mala-firma.pl/aktualnosci-informacje-biznes/111-news/631-kredyt-hipoteczny-dla-przedsi%C4%99biorc%C3%B3w.

5. Wiarygodność budowana latami

Banki często wymagają minimalnego okresu prowadzenia działalności gospodarczej, zanim przyznają kredyt. Inne początkującym pożyczają niewielkie kwoty, zabezpieczając się tym samym przed ewentualnymi kłopotami firmy. Jeśli firma ma zaledwie kilka miesięcy i istnieje prawdopodobieństwo, że nie dostanie od razu zgody na hipotekę, warto zacząć od mniejszych kroków. Biorąc, a następnie sumiennie spłacając małą pożyczkę pod rozwój, przedsiębiorca daje bankowi dowód na to, że można na nim polegać.

6. Dobry pomysł

Warto mieć solidne założenia dotyczące planowanej inwestycji. Może to być biznesplan lub analiza potwierdzona twardymi danymi. Dzięki temu bank łatwiej udzieli pożyczki na nieruchomość.

7. Od strony prawnej

Banki najchętniej udzielają kredytu hipotecznego pod nieruchomości o uregulowanej sytuacji prawnej. Na wiele miesięcy przed złożeniem wniosku warto więc zainteresować się działką czy domem i sprawdzić, jak prezentuje się ona od strony dokumentów. Do czasu złożenia wniosku o hipotekę warto uregulować sprawy związane z zadłużeniem, spadkobiercami czy niezbędnymi pozwoleniami.

Z jakich skrzyniopalet warto korzystać?

0

Obecnie skrzyniopalety plastikowe wykorzystywane są na ogromną skalę. W zasadzie nie ma magazynu, w którym nie byłoby żadnych skrzyniopalet z tworzywa sztucznego. Czy oznacza to, że nie ma żadnych alternatyw dla skrzyniopalet plastikowych? Co ze skrzyniopaletami z drewna?

Badania wstępne – wszystko co trzeba o nich wiedzieć

0

Badania medycyny pracy musi wykonać każda pracująca osoba. Warto dodać, że odpowiedzialność za kontrolowanie badań podejmuje kierownik. Nadzorowanie wszystkich aktualnych badań jest ważne, ponieważ dzięki temu wiemy, czy pracownik może podejmować się konkretnych działań (a to istotne zwłaszcza u pracowników fizycznych, którzy często pracują z narażeniem zdrowia). O badaniach trzeba pamiętać również przed podjęciem nowego stanowiska pracy. Sprawdź, co musisz wiedzieć o badaniach wstępnych.

Kiedy wykonuje się badania wstępne?

Badania wstępne należy przeprowadzić po zmianie stanowiska, ale przed podjęciem jakichkolwiek działań w nowej firmie. Z tego względu przeprowadza się je poza czasem pracy (ponieważ  dana osoba po prostu jeszcze nie może pracować), ale koszty ponosi już pracodawca. Czasem badania wstępne muszą wykonać również stali pracownicy. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji, w której pracownik zmienia stanowiska lub gdy okresowo będzie pracował w miejscu, które może szkodliwie wpływać na jego zdrowie.

Na czym polegają badania wstępne?

To, jak będzie przebiegać badanie zależy przede wszystkim od podejmowanego stanowiska. Kontrole stanu zdrowia obejmują różne elementy u pracowników fizycznych i biurowych. Nasz zespół medycyny pracy dla firm może zorganizować i przeprowadzić wszystkie badania wstępne dla nowych pracowników. Dzięki temu nie będziesz się musiał się o to martwić. Zadbamy o to, by orzeczenia lekarskie dotarły jak najszybciej do firmy, co sprawi, że pracownik będzie mógł od razu zacząć pracę – powiedział mi przedstawiciel firmy Team Prevent z Pszczyny.

Na badaniach wstępnych najczęściej wykonuje się podstawową morfologię krwi, a później badania specjalistyczne dla określonych stanowisk. Zalicza się do nich m.in. badanie elektrokardiograficzne, badanie wzroku czy badanie przy użyciu spirometru. Dzięki medycynie pracy dla firm pracownicy będą mogli wykonać kompleksowo wszystkie badania pod czujnym okiem ekspertów. To ważne, ponieważ dzięki odpowiedniej opiece medycznej pracownik od samego początku będzie czuł się komfortowo w firmie, a to przełoży się również na jego wydajność. Dodatkowo medycyna pracy dla firm kontroluje też sam przebieg badań. Przygotowywany jest dokładny opis stanowiska pracy w dwóch egzemplarzach – jeden dla pracodawcy, drugi dla pracownika. Dzięki temu każdy będzie poinformowany o ewentualnych zagrożeniach oraz o tym, jak przebiega praca na danym stanowisku.

Autor: Mariusz Zakrzewski. Artykuł “Badania wstępne – wszystko co trzeba o nich wiedzieć” powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Team Prevent Poland sp. z o.o. z Pszczyny

Podział dokumentów magazynowych

0

Poszukując odpowiedniego systemu do magazynowania, warto w pierwszej kolejności zapoznać się z rodzajami dokumentów magazynowych, organizujących zarządzanie stanami towarów w magazynach przedsiębiorstw. Ich zasady reguluje głównie ustawa o rachunkowości z 1994 roku.

Podstawowe rodzaje dokumentów magazynowych

Dokumenty magazynowe można podzielić na dwie podstawowe grupy, do których należą przede wszystkim: dokumenty przychodowe (uwzględniające przepływ towarów do magazynu) oraz dokumenty rozchodowe (obejmujące z kolei przepływ towarów z magazynu). Wśród dokumentów przychodowych można natomiast wyróżnić dokumenty: PZ (przyjęcie zewnętrzne), PW (przyjęcie wewnętrzne), ZW (zwrot wewnętrzny), a także MM (przesunięcia międzymagazynowe). Dokumenty rozchodowe to zaś przede wszystkim dokumenty: WZ (wydanie na zewnątrz), RW (rozchód wewnętrzny) oraz, ponownie, MM.

Wybór odpowiedniego programu magazynowego

Chcąc zapanować nad całym szeregiem różnego rodzaju dokumentów magazynowych, warto skorzystać z pomocy specjalistycznych programów do magazynowania, jak na przykład LoMag. Nowoczesne oprogramowanie tego typu zapewni precyzję wykonywanych obliczeń w ramach przejrzystych tabel, pozwalając również na błyskawiczne tworzenie oraz bardzo łatwe poprawianie wybranej dokumentacji. Idealnie sprawdzi się także w tych firmach, w których funkcjonuje wiele niezależnych od siebie magazynów. Odpowiednio dobrany program do magazynu z pewnością usprawni działanie całego przedsiębiorstwa.

ZOBACZ TEŻ