Każdy z nas pragnie znaleźć pracę, która będzie nie tylko wykorzystywała nasz potencjał, ale również zapewniała odpowiednie warunki zatrudnienia. Aby zdobyć taką wiedzę konieczny jest odpowiedni research przyszłego miejsca pracy. Niesie to ze sobą wiele korzyści, które owocują w przyszłości, nie tylko lepszą pensją, ale również są też niewątpliwą przewagą w procesie rekrutacyjnym.


Dlaczego warto przyglądnąć się firmie w której chcemy się zatrudnić

Wiedza to klucz do sukcesu

Przedsiębiorstwa posiadają własną misję, którą wdrażają na każdym poziomie swojej struktury. Nawet szeregowi pracownicy reprezentują firmowe wartości, prezentując je klientom w bezpośrednim kontakcie. Dlatego osobom odpowiedzialnym zależy na znalezieniu kandydatów, którzy znaliby je. Świadczy to o zaangażowaniu i gotowości do wykonywania obowiązków oraz bycia „twarzą” firmy w lokalnym środowisku.

Ułatwia to przeszkolenie i dalsze etapy wdrażania nowego pracownika w zakres jego obowiązków, odciążają tym samym dział kadr lub doradcę personalnego.

Lepiej wiedzieć zawczasu

Wielu pracowników już pierwszego dnia pracy orientuje się, że to, czego się spodziewali, a to co zastali, znacząco różni się od ich wyobrażeń. Dotyczy to zarówno warunków płacowych, jak również samej pracy, zakresu obowiązków, atmosfery, kierownictwa i stawianych im wymagań. Zdarza się, że kierownicy celowo zatajają rzeczywistą sytuację, aby pozyskać ręce do pracy, często jest to jednak wina samych pracowników, którzy nie próbowali się rozeznać w sytuacji, zanim podjęli decyzję o podpisaniu umowy.

Wystarczy obejrzeć profile społecznościowe, wypowiedzi na lokalnych forach, zapytać znajomych, którzy mogli pracować dla danego przedsiębiorstwa – wszystkie te źródła należy oczywiście traktować z pewnym dystansem, są jednak dobrym punktem odniesienia, zwłaszcza, gdy pewne opinie często się powtarzają.

W parze z pensją

Jeżeli przed rozmową o pracę, zwłaszcza negocjacjami płacowymi, poszukujący pracę ma rozeznanie w rynku oraz zna dokonania firmy, jest w stanie dużo trafniej określić swoje umiejętności – te najbardziej przydatnego dla przyszłego pracodawcy. Pozwala to ustalić lepszą pensję oraz dodatki, które z całą pewnością przydadzą się w przyszłości.

Pokazując się z dobrej strony, jako osoby zainteresowane swoim potencjalnym miejscem pracy, już na starcie można sobie zapewnić lepsze warunki oraz przychylność przełożonych.

Najlepsza opcja

Wcześniejsze zapoznanie się z przyszłym miejsce pracy pozwala również wybrać spośród kilku ofert – możliwe, że właśnie dzięki temu uniknie się podjęcia pochopnej decyzji. Jest to szczególnie ważne, jeżeli poszukujący pracy jest niezdecydowany, którą opcję wybrać. Daje to także przewagę nad tymi, którzy ignorują znaczenie zdobytych na własną rękę informacji – co działa na ich niekorzyść.

Mimo że wcześniejsze poszukiwanie opinii i przeglądanie dotychczasowej historii przedsiębiorstwa może zająć sporo czasu, korzyści wynikające z podjęcia takiej inicjatywy rekompensują trud włożony w przygotowania na tym etapie. Im lepszy początek, tym bardziej udaną przyszłość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here