Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to po prostu wdrażanie takich rozwiązań SEO, aby witryna wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania osobom znajdującym się na określonym obszarze. Jest to optymalne narzędzie między innymi dla hoteli czy lokali gastronomicznych – ale na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie lokalne?

Czym jest i czemu służy pozycjonowanie lokalne?

Sam termin pozycjonowania lokalnego opisaliśmy w skrócie na wstępie artykułu. Jest to zestaw działań SEO mających na celu zdobycie przez daną witrynę jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania – przy czym, w przeciwieństwie do SEO ogólnopolskiego zasięg terytorialny jest tu bardzo niewielki. Zazwyczaj bowiem profesjonalnie wykonane pozycjonowanie lokalne obejmuje jedynie miasto lub dzielnicę, wraz z najbliższymi okolicami.

Daje to co najmniej dwa plusy – my, jako właściciele witryny i powiązanej z nią działalności, możemy reklamować się wśród ludzi, którzy rzeczywiście mogą zostać naszymi klientami. Internauci zaś, wprowadzając w wyszukiwarkę proste hasła, np “hotel 3-gwiazdkowy” otrzymują wyniki z najbliższej im okolicy, a nie drugiego końca polski. Zatrzymując się w naszej miejscowości, zostaną więc poinformowani o naszej działalności, a nie podobnej firmie znajdującej się 300 km dalej.

Pozycjonowanie lokalne idealnie sprawdza się w przypadku firm o niewielkim, lokalnym charakterze. Czy to hotel, salon fryzjerski czy restauracja – jeśli nie planujemy ogólnokrajowej ekspansji, a chcemy jedynie przyciągnąć klientów do naszej firmy, lokalne pozycjonowanie SEO sprawdzi się w sam raz. Opisane usługi świadczy firma IBIF https://www.pozycjonowanieibif.pl/.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie SEO wykorzystuje bardzo wiele narzędzi oraz technik. Kluczowe jest np. ustalenie słów kluczowych, które będą charakteryzowały naszą firmę i ułatwiały znalezienie jej w sieci. Oczywiście, wcześniej należy zająć się badaniem lokalnego rynku, aby ustalić, jakie konkretne hasła skutecznie działają dla naszych konkurentów. Bezwzględnie należy również pamiętać o tak zwanym link buildingu lokalnym. Wykorzystuje on standardowe linki dofollow w taki sposób, że ruch zostaje pozyskany ze stron bezpośrednio nawiązujących do naszej lokalizacji (np. lokalnych dzienników czy informatorów gminnych).

Bardzo ważnym krokiem jest przygotowanie audytu SEO gotowej strony, a następnie jej optymalizacja. To pierwsze działanie pozwala na wyłapanie wszelkich uchybień i błędów mogących utrudniać uzyskanie wysokiego wyniku wyszukiwania lokalnego, to drugie – na ich korektę. Lokalne SEO zakłada również utworzenie wizytówek firmy w Google, między innymi w usłudze Moja Firma i na Mapach Google. Działania te sprawią bowiem, że o istnieniu naszej firmy dowie się jeszcze więcej potencjalnie zainteresowanych jej usługami klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here