Jak myślisz…ile młodych firm otwartych w ciągu ostatnich dwóch lat zamknęło swoją działalność? 80 procent! Tak średni około 80 procent nowo otwartych firm zamyka swoją działalność. Powodów zniknięcia z rynku jest zapewne wiele, ale doszukując się do konkretów w większości przypadków będzie to brak klientów. Dlatego też bardzo istotne jest jak zdobyć klienta, nie tylko aby zrobił zakupy, czy zamówił usługę, ale co istotne także zadowolony polecał naszą firmę innym potencjalnym klientom zupełnie za darmo.

5 sposobów jak zdobyć klienta

Zostawiaj ślady po sobie

Bądź jak zwierze, niech pozostawiony po Tobie ślad ktoś zauważy i w odpowiednim momencie wykorzysta. Może to być prosta wizytówka, ale także rozmowa czy to z szefostwem firm, klientami, pracownikami. Nie ważne – rozmawiaj i zostawiaj po sobie ślady tak aby konkretne potrzeby, czy też zdarzenia były kojarzone z wykorzystaniem oferty właśnie Twojej firmy. Nie zapomnij o regularnym odświeżaniu tropów, tak aby nikt inny nie przejął za Ciebie zlecenia, od czasu do czasu zamanifestuj swoją obecność na rynku i pokaż to potencjalnemu klientowi pozostawiając po sobie pozytywny ślad.

Nabądź umiejętność rozpoznawania majętności klienta

Umiejętność ta jest niezwykle ważna, nie polega na tym aby ocenić ile jesteś w stanie zarobić na danym kliencie, ale co istotne – dostosować ofertę do niego. Każdy klient ma indywidualne oczekiwania, zasobność portfela i potrzeby. Musisz nauczyć się elastyczności tak, aby dostosować swoją ofertę do każdego klienta, bez względu na jego majętność. Ponieważ klient który wydał mało, może polecić ofertę Twojej firmy innym osobom, które sumując wydadzą znacznie więcej niż zamożny klient, a Ty znacznie więcej zarobisz niż na pojedynczym majętnym kliencie.

Znajdź swoją grupę docelową

Wiele osób, już na początku swojej działalności powiela bardzo poważny błąd. Nie określa swojej grupy docelowej, która jest niezwykle istotna w biznesie. To do grypy docelowej kierujemy nasze wszystkie reklamy. To ona stanowi naszego idealnego klienta, czy to takiego który wyda raz a dużo, czy też takiego, który będzie regularnie odwiedzał nasza firmę. Co ważne – będzie na tyle zadowolony aby polecać firmę innym potencjalnym odbiorcom właśnie z tej samej grupy docelowej.

Określ swoje cele, zdecyduj do jak szerokiego i zamożnego grona oferta Twojej firmy będzie idealnie pasować. Pomyśl o tej grupie docelowej, jak o niszy w której będziesz pływam niczym rekin pośród płotek.

Grupa docelowa nie tylko zapewnia nam klientów, ale także skuteczną reklamę. Docierając do naszej grupy docelowej wydajemy faktycznie nawet 1000% mniej na reklamę, niż rozsyłając ją do obojętnie kogo, kto niekoniecznie może skorzystać czy polecić nasze usługi.

Twoja firma to marka

Zbuduj podstawy, solidne podstawy po to aby wyrobić sobie markę i wizerunek profesjonalnej firmy. Nie tylko nazwa czy slogan może o tym świadczyć, ale to co Ty i Twoja firma reprezentuje sobą, to Ty jesteś filarem a zarazem kołem, które zapędza tą machinę. Popełniaj jak najmniej błędów, tak abyś był profesjonalistą w swoim fachu.

Niech praca ciebie pochłonie

Nic tak nie przekonuje klientów do skorzystania z oferty, jak pełne zaangażowanie właściciela firmy. Pamiętaj, aby Twoja firma nie tylko była częścią życia do zarabiania pieniędzy, ale co istotne pasją. Pasją dzięki której możesz poczuć, że firma to część Twojego życia i żyjecie razem w symbiozie. Ty nie możesz żyć bez niej, tak i ona bez Ciebie nigdy nie dorośnie i nie rozwinie skrzydeł.

Prowadzenie biznesu, to poważna sprawa bagatelizowana przez wiele osób. Nigdy prowadzenie firmy nie było łatwe, a zwłaszcza pozyskanie klientów, opisane sposoby to tylko przykłady, jak należy podchodzić do swojej firmy, tak aby klienci chętnie korzystali z naszej oferty a pozyskiwanie nowych klientów przychodziło w niezwykle łatwy sposób bez względu na branżę, w której nasza firma się specjalizuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here