Każdy, kto nigdy nie powadził jednoosobowej działalności gospodarczej nie ma absolutnie pojęcia jak wiele czasu trzeba poświęcać na samą pracę, związane z nią obowiązki, sprawy biurowe oraz urzędowe związane z rozliczeniem w Urzędzie Skarbowym i Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Poznaj sposoby jak zorganizować czas pracy i odkryj jak łatwo nim zarządzać aby znaleźć czas nie tylko na służbowe sprawy, ale także na odpoczynek czy też rodzinę.

Jak zorganizować czas pracy gdy samodzielnie prowadzisz firmę

 

Stwórz listę zadań

Lista zadań do wykonania jest podstawą organizacji. Nie upychaj wszystkiego w jeden dzień, lecz równomiernie rozłóż czynności, tak aby wykorzystać każdy dzień najbardziej produktywnie a zaraz wykonać wszystkie powierzone zadania – zamiast nie zdążyć z częścią zadań.

Stań wcześniej

To oczywiście podstawa w organizacji, jeżeli brakuje nam czasu zdecydowanie produktywniej jest ustawienie budzika o godzinę czy dwie wcześniej, niż siedzenie po nocach, kiedy to nasza produktywność znacznie spada poprzez zmęczenie.

Ustal priorytety

Zawsze do zadań ustalaj priorytety. W pierwszej kolejności rób to, co jest najważniejsze – coś co musi być wykonane na teraz, a następnie rozkładaj kolejne czynności według długości zadań oraz ich ważności względem terminów.

Nie odkładaj niczego na później

Odkładanie na potem czegoś, co niekoniecznie chce się wykonywać jest bardzo częste. Zawsze znajdziemy jakieś wymówki aby tylko nie chwycić się za wykonywanie konkretnej czynności. Niestety w końcu będziemy musieli wykonać to zadanie, a przez to że je odkładaliśmy – będziemy zmuszeni inne nasze zadania będą opóźnione.

Nie marnuj czasu

Czekając w kolejne u lekarza, w urzędzie, czy podczas jazdy autobusem wykorzystaj ten czas na produktywne rzeczy. Odpisz na e-maile, przeredaguj umowę, czy też wyślij ofertę klientowi. W obecnych czasach posiadając smartfona możemy wykonać wiele prac biurowy, przez co nasze biuro może być zawsze przy nas.

Nie masz super mocy

Każdy z nas ma ograniczone możliwości, nawet jeżeli w pełni wykorzystujemy swój czas i nadal go brakuje – pomyślmy o pracowniku lub asystencie, którzy odciąży nas od obowiązków. Nie mamy super mocy w wykonywaniu wszystkiego szybciej, wydajniej bez straty w innych dziedzinach życia. Jesteśmy ludźmi nie super bohaterami.

Rób krótkie przerwy

Pamiętaj, że Tobie też należy się przerwa, masz prawo do niej jak każdy inny. Nie jest to w żadnym stopniu marnowanie czasu, a odzyskiwanie niezbędnej siły na dalsze zadania.

Zawsze trzymaj się terminów

Zawsze staraj się trzymać wyznaczonych terminów na konkretne zadania. Za Tobą nigdy nie będą zostawały niezałatwione sprawy, natomiast klienci będą zadowoleni z wywiązania się w pełni z ustalonych terminów.

Zarządzaniem własnym czasem jest niezwykle trudne, zwłaszcza kiedy posiadamy naprawdę dużo obowiązków na przykład podczas prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Warto przemyśleć, na co tak naprawdę marnujemy nasz czas, a kiedy nasza produktywność jest największa. Przeanalizowanie całego dnia, tygodnia a nawet miesiąca da nam bardzo jasny obraz tego, co tak naprawdę robimy dobrze, a co źle marnując nasz czas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here