Wydawać by się mogło, że mając już w miarę gotowy utwór, to nic prostszego — wrzucić go do sieci i zacząć na nim zarabiać. Tymczasem, jak się okazuje, aby móc opublikować własny utwór potrzebujemy kogoś, kto zajmie się jego dystrybucją. Taka osoba zadba o to, by utwór miał nie tylko dobry forma i prawidłowo się odtwarzał, ale także mógł dotrzeć do jak największej liczby słuchaczy, co umożliwia skuteczna promocja.
Jak zacząć promować własną muzykę w sieci?
Ważne jest odpowiednie wyeksponowanie treści oraz to, żeby utwór znalazł się na wszystkich, najpopularniejszych platformach streamingowych, dopiero wówczas ma szansę na zwrócenie czyjejś uwagi i zwiększenie zasięgu. Skorzystanie tylko z jednego serwisu na niewiele się zda. Skuteczna promocja w Tidal, Spotify czy na YouTube nie obejdzie się jednak bez współpracy z dystrybutorem treści cyfrowych.
Zalety współpracy z dystrybutorem treści muzycznych
Dobry dystrybutor treści zadba o to, by nasz utwór wrzucony do sieci nie zginął wśród olbrzymiej ilości premier muzycznych, które odbywają się danego dnia na platformach streamingowych. Zawalczy on bowiem o odpowiednią promocję i co za tym idzie — ekspozycję naszego utworu na playlistach. Często w skład takich działań wchodzi także np. stworzenie baneru czy dodatkowa współpraca z Youtuberami lub Influencerami. Nie musimy także martwić się o jakość techniczną i problemy z odtwarzaniem utworu. Wszystkim tym zajmie się dystrybutor treści cyfrowych. Jeżeli zatem dysponujemy solidnym materiałem i myślimy o muzyce na poważnie — pora rozejrzeć się za digital distributor in Poland.
Gdzie znaleźć dobrego dystrybutora?
Jeżeli mamy taką możliwość, to warto zacząć od podpytania kogoś, kto miał już wcześniej do czynienia z digital distributor in Poland i być może jest nam w stanie polecić jakąś zaufaną firmę lub osobę. Innym wartym rozważenia rozwiązaniem, jest przeglądnięcie profil początkującym muzycznie osób, które jednak już zaczęły współpracę z dystrybutorem treści. Często właśnie w takich miejscach można znaleźć informację o tym, z kim współpracują i tym sposobem trafić na namiary do dystrybutora. Zawsze możemy także skorzystać z wyszukiwarki internetowej i trafić na firmę wartą uwagi, a także znaleźć komentarze na jej temat. Na pewno dystrybutor, który nie pomaga w ekspozycji treści, nie przyczyni się do tego, że promocja w Tidal będzie skuteczna. Warto więc zwrócić uwagę na to, jakie rozwiązania promocyjne oferuje.