Czym są ceny transferowe?

0

Cena jest rozumiana jako wartość należna sprzedającemu za produkty i usługi, które są przedmiotem transakcji. Spośród nich wyróżnia się między innymi ceny transferowe. Zobacz, kiedy można o nich mówić, na czym polegają i w jaki sposób się je oblicza.

Jak motywować podwładnych

0

 

Dobry pracownik to zmotywowany pracownik. Dzięki odpowiedniej motywacji zespołu pracowniczego można wpłynąć na wzrost efektywności pracy poszczególnych pracowników, co z kolei realnie przełoży się na większe zyski dla firmy. Jak skutecznie motywować podwładnych aby dawali z siebie sto procent możliwości? Oto kilka wskazówek.


Jak motywować podwładnych

Piramida potrzeb Maslowa

Każdy człowiek, to taki skomplikowany organizm, który do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje nie tylko odpowiedniego paliwa i odpoczynku ale również i zaspokojenia potrzeb. Maslow w oparciu o swoje długoletnie badania skonstruował hierarchie ludzkich potrzeb, którą przedstawił w graficznym układzie piramidy. Założenie jest takie – że im niższy poziom, tym bardziej fundamentalne potrzeby. Wielu spośród najlepszych managerów w procesie motywowania swojej kadry pracowniczej posługuje się piramidą Masłowa. Jeden z wniosków jest taki, że aby skutecznie zaspokoić potrzeby ludzkie znajdujące się na szczycie piramidy, to wcześniej należy zadbać o to, aby zaspokojone zostały potrzeby fundamentalne. W przeciwnym razie wszelkie działania nie przyniosą oczekiwanego rezultatu.

Potrzeby fizjologiczne

Potrzeby pierwszej i najważniejszej kategorii to potrzeby fizjologiczne. Zaliczają się do nich między innymi mieszkanie czy pożywienie. W jaki sposób pracodawca może zadbać o realizację tych potrzeb? Podstawowym warunkiem motywacyjnym w tym zakresie jest godna płaca. Pracownik, który otrzymuje najniższą możliwą stawkę godzinową, nie będzie dawał z siebie wszystkich możliwości, gdyż jego głowę zaprzątać będą myśli o tym jak przetrwać od pierwszego do pierwszego.

Potrzeby bezpieczeństwa

W tym przypadku bardzo istotna jest gwarancja zatrudnienia. Chcąc stworzyć pracownikom poczucie bezpieczeństwa najlepiej jest zaproponować im umowę o pracę na czas nieokreślony. Jeżeli pracownik wykonuje swoje zadania w oparciu o umowę cywilnoprawną i z miesiąca na miesiąc żyje w ciągłej niepewności czy będzie miał pracę, to trudno wymagać od niego pełnej efektywności.

Potrzeba przynależności

Kluczową rolę dla efektywności pracy całego zespołu ma stopień integracji pracowników. Osoby, które praktycznie się nie znają, nie są w stanie zbudować więzi w zespole, co przekłada się na dużo niższą wydajność. Jednym z najlepszych sposobów na zacieśnienie więzi w zespole są wyjazdy integracyjne. Firmy eventowe mają obecnie bardzo rozbudowaną ofertę takich imprez – może to być na przykład wspólna gra w paintball lub też zawody sportowe dla całych rodzin. Coraz bardziej popularny staje się także wolontariat pracowniczy – przedstawiciele firmy dostają od szefa dzień wolny, który wspólnie przeznaczają na jakiś szlachetny cel – na przykład na zespołową pomoc w schronisku dla osób wykluczonych społecznie.

Potrzeba uznania

Potrzeba uznania, mimo iż znajduje się praktycznie na samym szczycie piramidy Maslowa, to jest jedną z ważniejszych potrzeb, na które odpowiedzieć może kadra kierownicza w firmie. Realizacja tej potrzeby może opierać się chociażby na publicznych pochwałach pracowników przed całym zespołem w momencie osiągnięcia sukcesu. Doskonałą formą wyrażenia uznania i wdzięczności pracownikom za ich efektywne działania są również premie i dodatki do wypłaty.

Potrzeba samorealizacji

Coraz więcej dużych firm dostrzega potencjał jaki tkwi w samorozwoju pracowników. Jeżeli pracownik ma na głowie za dużo obowiązków, to nie ma czasu na realizację własnych pasji czy zainteresowań, przez co staje się przemęczony i znudzony wykonywanymi obowiązkami. Powinien być zachowany bilans pomiędzy wydajną pracą a obciążeniem konkretnej jednostki. Doskonałym pomysłem na mobilizację pracowników do rozwoju są kursy czy szkolenia finansowane przez firmę – na przykład opłacone lekcje języka obcego.

Efektywna motywacja pracowników

Chcąc efektywnie motywować pracownika do lepszej i wydajniejszej pracy, należy w pierwszej kolejności zaspokoić jego podstawowe potrzeby. Doświadczony manager zwróci jednak uwagę też na to, że każdy pracownik jest odrębną jednostką, która posiada indywidualne potrzeby, dlatego też nie można postępować zawsze według jednego szablonu – warto poświęcić trochę czasu na to, aby poznać który obszar dla danego pracownika jest najważniejszy.

Dlaczego warto przyglądnąć się firmie w której chcemy się zatrudnić

0

 

Każdy z nas pragnie znaleźć pracę, która będzie nie tylko wykorzystywała nasz potencjał, ale również zapewniała odpowiednie warunki zatrudnienia. Aby zdobyć taką wiedzę konieczny jest odpowiedni research przyszłego miejsca pracy. Niesie to ze sobą wiele korzyści, które owocują w przyszłości, nie tylko lepszą pensją, ale również są też niewątpliwą przewagą w procesie rekrutacyjnym.


Dlaczego warto przyglądnąć się firmie w której chcemy się zatrudnić

Wiedza to klucz do sukcesu

Przedsiębiorstwa posiadają własną misję, którą wdrażają na każdym poziomie swojej struktury. Nawet szeregowi pracownicy reprezentują firmowe wartości, prezentując je klientom w bezpośrednim kontakcie. Dlatego osobom odpowiedzialnym zależy na znalezieniu kandydatów, którzy znaliby je. Świadczy to o zaangażowaniu i gotowości do wykonywania obowiązków oraz bycia „twarzą” firmy w lokalnym środowisku.

Ułatwia to przeszkolenie i dalsze etapy wdrażania nowego pracownika w zakres jego obowiązków, odciążają tym samym dział kadr lub doradcę personalnego.

Lepiej wiedzieć zawczasu

Wielu pracowników już pierwszego dnia pracy orientuje się, że to, czego się spodziewali, a to co zastali, znacząco różni się od ich wyobrażeń. Dotyczy to zarówno warunków płacowych, jak również samej pracy, zakresu obowiązków, atmosfery, kierownictwa i stawianych im wymagań. Zdarza się, że kierownicy celowo zatajają rzeczywistą sytuację, aby pozyskać ręce do pracy, często jest to jednak wina samych pracowników, którzy nie próbowali się rozeznać w sytuacji, zanim podjęli decyzję o podpisaniu umowy.

Wystarczy obejrzeć profile społecznościowe, wypowiedzi na lokalnych forach, zapytać znajomych, którzy mogli pracować dla danego przedsiębiorstwa – wszystkie te źródła należy oczywiście traktować z pewnym dystansem, są jednak dobrym punktem odniesienia, zwłaszcza, gdy pewne opinie często się powtarzają.

W parze z pensją

Jeżeli przed rozmową o pracę, zwłaszcza negocjacjami płacowymi, poszukujący pracę ma rozeznanie w rynku oraz zna dokonania firmy, jest w stanie dużo trafniej określić swoje umiejętności – te najbardziej przydatnego dla przyszłego pracodawcy. Pozwala to ustalić lepszą pensję oraz dodatki, które z całą pewnością przydadzą się w przyszłości.

Pokazując się z dobrej strony, jako osoby zainteresowane swoim potencjalnym miejscem pracy, już na starcie można sobie zapewnić lepsze warunki oraz przychylność przełożonych.

Najlepsza opcja

Wcześniejsze zapoznanie się z przyszłym miejsce pracy pozwala również wybrać spośród kilku ofert – możliwe, że właśnie dzięki temu uniknie się podjęcia pochopnej decyzji. Jest to szczególnie ważne, jeżeli poszukujący pracy jest niezdecydowany, którą opcję wybrać. Daje to także przewagę nad tymi, którzy ignorują znaczenie zdobytych na własną rękę informacji – co działa na ich niekorzyść.

Mimo że wcześniejsze poszukiwanie opinii i przeglądanie dotychczasowej historii przedsiębiorstwa może zająć sporo czasu, korzyści wynikające z podjęcia takiej inicjatywy rekompensują trud włożony w przygotowania na tym etapie. Im lepszy początek, tym bardziej udaną przyszłość.

Co robić, by ochrona firmy była skuteczna?

0

Gdy przychodzi do wyboru sygnalizacji alarmu w próbie włamania lub sygnalizacji alarmu po fakcie, co lepiej się sprawdzi? Czy alarm ma płoszyć złodzieja i odwieść od sforsowania drzwi? A może poczekać aż wejdzie do środka i wtedy dać o sobie znać? Prawdopodobnie więcej osób wybierze opcję numer jeden.

W takim razie, system alarmowy musi odpowiadać naszym oczekiwaniom.

Obecnie już systemy alarmowe  –  https://www.montersi.pl/systemy-alarmowe są standardem, nie luksusem, ludzie budują domy i współpracują z firmami od instalacji alarmowych. Taka firma dba o rozplanowane elementów, odpowiada za instalację. Określa typy czujek, powołuje do życia cały system. Ważne jest, by tak system dał o sobie znać, jeszcze zanim złodziej sforsuje drzwi. Ich wymiana lub naprawa to często ogromne koszta.

Okablowanie systemowe powinno być wypuszczone do zewnątrz budynku. To pozwoli na zamontowanie zewnętrznych czujek, które popilnują podejścia pod budynek. Alarm włączy się wówczas, gdy złodziej będzie pod domem, nie zaś w domu. Akustyczny sygnał przeważnie  spłoszy złodzieja, dom pozostanie bezpieczny.

Wysokie koszta ochrony zewnętrznej

Patrząc wyłącznie przez pryzmat cen owszem, to duża inwestycja. Jednak trzeba zwrócić uwagę, że to nie wydatek, a inwestycja w bezpieczeństwo i komfort. Na przykład 4 zewnętrzne czujki to około 2 tysięcy złotych brutto. Nie wliczamy okablowania, w porównaniu z kosztem czujek to mały koszt. Wydać 2 tysiące jednorazowo – sporo, ale jednak opłacalnie. Drzwi wejściowe – następne 3-4 tysiące. Mówimy o dobrej jakości. Jeśli struktura drzwi zostanie naruszona, konieczna może być ich wymiana. A taki koszt, przy zakupie czujek, jest niemal porównywalny.

Nie ma pełnej gwarancji, że czujniki zapewnią nam sto procent ochrony. To przecież tylko elementy elektroniczne. Dobre elementy, wyregulowane, pozwolą nam lata pracować bez problemów. Dobrze ustawiona, precyzyjnie wyregulowana czujka będzie dawała bezpieczeństwo. Poza tym – wykryje intruza jeszcze przed wejściem do domu. Centrala włączy sygnalizację, a plany złodzieja zostaną zniweczone.

Podłączenie i konfigurację czujek zostawmy instalatorom. Specjaliści z firmy Montersi.pl  – https://www.montersi.pl/ doradzą i pomogą wybrać odpowiedni system alarmowy według potrzeb klienta.

Praca z Systemem Zarządzania Jakością

0

System Zarządzania Jakością wg ISO 9001 to najpopularniejsza norma na świecie. Do tej pory certyfikat ISO 9001 uzyskało już ponad milion organizacji. Normę tą można stosować zarówno w firmach prywatnych, instytucjach państwowych, jak i organizacjach pożytku publicznego. Jest ona uniwersalna i można ją wdrożyć w każdej organizacji niezależnie od wielkości, zakresu działania, branży, czy lokalizacji.

Indywidualne wykonywanie prac wysokościowych – czy warto działać w pojedynkę?

0

Nikogo nie dziwi fakt, że w gospodarstwie domowym mamy do czynienia z wieloma usterkami. Niejednokrotnie zdarza się też, że potrzebujemy dokonać naprawy lub montażu jakiegoś elementu na dużych wysokościach. O ile sama instalacja czy działania remontowe często nie wymagają specjalistycznej wiedzy czy uprawnień, o tyle kwestia zachowania bezpieczeństwa podczas prac wysokościowych jest znacznie trudniejsza.

Jak wybrać nowoczesny program do wystawiania faktur

0

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z koniecznością zdobywania klientów, ale także wypełniania obowiązków administracyjnych. Zarządzasz sklepem internetowym i chcesz ułatwić sobie wystawianie faktur? A może prowadzisz niewielką firmę? Wybierz dostosowany do swoich potrzeb system, który pozwoli Ci generować dokumenty szybko i sprawnie.

Jak z powodzeniem uczyć się języka angielskiego?

0

Nauka języka angielskiego domaga się tego, by stosować metody dzięki jakim faktycznie można będzie przyswoić wiedzę z zakresu zarówno mowy, jak i gramatyki. Najważniejsze jest efektywne przyswajanie wiedzy, uzależnione wprost od stopnia zaawansowania w posługiwaniu się językiem angielskim. To pewnik, kiedy chodzi o naukę języka.

ABC arytmetyki mentalnej, czyli na czym polega metoda liczenia w pamięci

0

Czy istnieje sposób na poprawę zdolności intelektualnych dzieci? Co można zrobić, by dziecko miało dobre wyniki w szkole? Jak zapewnić dziecku najlepszy start? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w arytmetyce mentalnej.

Jak sprawdzić firmę? Praktyczne sposoby

0

Przed rozpoczęciem współpracy, podjęciem negocjacji czy podpisaniem umowy wiążącej obie strony do pewnych zobowiązań warto sprawdzić wiarygodność naszego partnera. Bez znaczenia czy poszukujemy wykonawcy usług, czy partnera, który będzie naszym podwykonawcą. Pozwoli nam to na uniknięcie problemów z płatnościami, ich terminowością oraz kwestiami komunikacji klient-firma.

Jak sprawdzić firmę?

Dlaczego warto sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Wybór odpowiednich kontrahentów, to bardzo istotny czynnik stanowiący o sukcesie firmy. To właśnie od dostawców usług i podwykonawców zależy jakość produktów i usług jakie dostarczamy naszym klientom. Często znalezienie odpowiednich sprawdzonych partnerów w biznesie to proces bardzo długotrwały. Nie wahaj się sprawdzać firmy, z którą chcesz współpracować.

Sprawdź rejestry

Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić rejestry gospodarcze, czy kontrahent rzeczywiście działała na rynku i posiada zarejestrowaną firmę pod danym adresem. Obecnie funkcjonują cztery rejestry, z których możemy pobrać takie informacje. Rejestry posiadające informacje o firmie, o jej zawieszeniu lub zamknięciu to Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) która posiada dane o wszystkich osobach fizycznych prowadzących działalność oraz Krajowy Rejestr Sądowy (KRS) w którym znajdziemy informacje o wszystkich spółkach kodeksu handlowego. Dane firm prowadzonych przez osoby fizyczne, czy też spółki możemy sprawdzić także na podstawie bazy REGON (prowadzonej przez GUS) gdzie znajdują się informacje o prowadzeniu działalności.

Dodatkowo od niedawna możemy sprawdzić firmy w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych (RDN). Najczęściej lądują tam firmy posiadające zadłużenie wobec US i ZUS-u, a także czasami wobec firm – wpis do tego rejestru firmy kosztuje 400 zł.

Zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego

Wiele instytucji (w tym na przykład banki) wymaga od przedsiębiorców przedstawienia zaświadczeń o terminowym opłaceniu zobowiązań ubezpieczeniowych i podatkowych. Tego typu zaświadczenia możemy także poprosić od firm, z którymi mamy zamiar zawrzeć długoterminową umowę, lub po prostu mamy ograniczone zaufanie względem danej firmy. Niestety, ale sami nie możemy sprawdzić takich informacji i to sam płatnik lub podatnik musi wystąpić o takie zaświadczenie.

Informacje w bazach

Biura Informacji gospodarczej posiadają wiele informacji na temat przedsiębiorstw, które zalegają z płatnościami. Uzyskanie takiej informacji o dłużniku wymaga podpisania umowy i opłaceniu usługi, ale dzięki temu uzyskujemy dostęp do danych, które mogą uchronić nas przed problemami finansowymi naszej firmy. Dlatego warto sprawdzać firmy.

Sprawdzenie wiarygodności firmy wymaga od nas nieco czasu, ale warto sprawdzić każdego partnera z którym mamy zamiar rozpocząć współpracę, pozwoli nam to na uniknięcie nieprzyjemnych niespodzianek narażających naszą firmę na straty i problemy, których moglibyśmy uniknąć właściwie sprawdzając naszego kontrahenta. Oczywiście należy zachować zdrowy rozsądek, ponieważ w przypadku transakcji w których nasze ryzyko jest niewielkie nie powinniśmy niepotrzebnie wprowadzać dodatkowe utrudnienia wobec klienta, ponieważ może on po prostu zrezygnować z oferty naszej firmy.

 

ZOBACZ TEŻ